Badanie reputacji marki - jak badać

Badania satysfakcji klientów

 

 

Marka to niematerialny zasób powiązany z produktem lub usługą. Marki są skojarzeniami z zestawem emocji, które wpływają na reakcje i zachowania konsumentów w stosunku do produktu / usługi (Identyfikacja marki). Istotne jest, aby firma rozumiała wartość komercyjną lub kapitał własny, który wynika z postrzegania przez konsumentów nazwy marki określonego produktu lub usługi.

 

Istnieje wiele aspektów wartości marki, które przekazują wartość, jaką może posiadać lub nie posiadać w danym momencie lub przez dłuższy czas. Znajomość marki i stowarzyszenia to dwa kluczowe aspekty wartości marki, ktróre możesz zbadać z użyciem ankiet. Na tej stronie opiszemy, w jaki sposób są one mierzone i w jaki sposób można je wykorzystać do informowania o skutecznym pozycjonowaniu marki.

 

Świadomość marki i oceny percepcji

 

Celem oceny świadomości marki i percepcji jest śledzenie zmian w świadomości i postrzeganiu marki organizacji, często w odniesieniu do konkurencyjnych marek. Oceny te mają miejsce w dłuższym okresie czasu, aby poinformować o strategii biznesowej i taktykach marketingowych.

Świadomość marki i oceny percepcji mają na celu odpowiedzieć na następujące pytania:

•             Jaka jest świadomość naszej marki?

•             Czy robimy postęp w kierunku kluczowych celów związanych z postrzeganiem zmian?

•             Jak rozumiemy wartość naszej marki i co ją dodaje lub od niej odejmuje?

•             Jakie są percepcje naszej marki?

Naukowcy mogą oceniać świadomość marki i jej postrzeganie, korzystając z pytań wspomaganych i bez pomocy (znajomość spontaniczna). Dzięki udzielonemu pytaniu respondent otrzymuje nazwę organizacji w pytaniu i / lub skali odpowiedzi. Na przykład jedno z zadanych pytań brzmi: "Czy znasz ofertę firmy AB na rynku AGD?

 

Świadomość marki jest pierwszym krokiem do stworzenia kapitału marki. Świadomość jest równoznaczna z ruchem online, a potencjalni nabywcy pojawiają się w twoich sklepach. Budowanie marki to proces: to, co zaczyna się od świadomości marki, staje się skojarzeniami marki, a jeśli te skojarzenia są konsekwentnie pozytywne, to lojalność wobec marki.

 

Atrybuty marki i powiązania

 

Celem pomiaru atrybutów i skojarzeń marki jest zrozumienie funkcjonalnych, fizycznych, finansowych, społecznych i psychologicznych aspektów marki, a także określenie sposobu, w jaki klienci myślą i odczuwają konkretny produkt lub klasę produktów. Atrybuty i powiązania marki stanowią podstawę lojalności wobec marki i badań nad sprawiedliwością. Lojalność i sprawiedliwość są w dużej mierze wynikiem skojarzeń i atrybutów marki.

 

Atrybuty obejmują podstawowe funkcje produktu, a także bardziej zaawansowane wskaźniki zgodności atrybutów / obrazów. Na przykład stwierdzenia takie jak "Ten smartfon jest niezawodny i bezproblemowy" oraz "Ten smartfon jest atrakcyjny i stylowy" to stwierdzenia odzwierciedlające cechy marki i / lub produktu.

 

Znaleziono powiązania między tym, jak klienci myślą i myślą o produkcie, a jego osobistymi punktami widzenia na temat klasy produktu. Niektóre przykłady stowarzyszeń to bezpieczeństwo i ochrona; zaufanie i pewność siebie; niezawodność i wolność; i moc i kontrolę.

 

Jaki jest związek między badaniami marki a pozycjonowaniem marki? Termin "pozycjonowanie" odzwierciedla strategię marketingową. Mówi się, że marka jest skutecznie pozycjonowana, gdy jej cechy charakterystyczne zostały wszczepione w umysły konsumentów tak bardzo, że marka jest odróżniona od innych ofert na rynku. Te atrakcyjne i różnicujące cechy są często identyfikowane i / lub rozwijane poprzez badania nad marką. Mierzenie wartości marki poprzez badania może i powinno być wykorzystywane do informowania o skutecznym pozycjonowaniu.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Czym są badania reputacji marki?

Badania reputacji marki to proces analizy i oceny wizerunku marki w oczach klientów. Celem tych badań jest zrozumienie, jak marka jest postrzegana i jakie są jej mocne i słabe strony. Wyniki badań reputacji marki pomagają przedsiębiorstwą zidentyfikować i ocenić swoje mocne i słabe strony, a także określić, jakie działania należy podjąć, aby poprawić wizerunek marki.

Czym jest reputacja marki?

Na reputację marki składa się na nią wiele czynników, takich jak jakość produktów i usług, doświadczenia klientów, komunikacja i działania marketingowe, a także opinie i przekazy medialne. Reputacja marki może mieć wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, lojalność klientów tymsamym wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Jakie są metody badania reputacji marki?

Badanie reputacji marki może być przeprowadzane za pomocą różnych metod. Jedną z popularnych technik jest wykorzystanie ankiet lub wywiadów, które pozwalają na zebranie opinii i ocen klientów na temat marki. 

Logo
Badania
satysfakcji klientów
To współcześnie konieczny
warunek uzyskania przewagi
konkurencyjnej
O nas
O nas Referencje SurvGoTM
Materiały
Artykuły Przykładowe ankiety
Dane adresowe
BioStat
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Tel: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
E-mail: biuro@biostat.com.pl
© BioStat 2018 Mapa Strony