Na co zwrócić uwagę w badaniach satysfakcji klientów?

Badania satysfakcji klientów

W związku z zaplanowanym wzrostem firmy bardzo ważne jest monitorowanie sytuacji, która zachodzi w obrębie odbiorców usług czy produktów. Dzięki przeprowadzanym badaniom satysfakcji klientów możliwe jest zwiększenie przewagi konkurencyjnej czy rozpoznanie potrzeb konsumentów. Należy zaznaczyć, że w ramach realizowanego badania nie tylko dokonuje się identyfikacji problemów, ale także określa się rekomendacje oraz wprowadza zmiany.

 

Jakie korzyści płyną z badania zadowolenia?

Samo badanie można przeprowadzać z wykorzystaniem takich metod jak CATI, CAWI czy CAPI. W toku tych badań wskazuje się m.in. obszary działalności, które powinny ulec poprawie i konkretyzuje się wymagania odbiorców. Pozyskane informacje w obrębie badania satysfakcji klientów wpływają na skuteczność procesu decyzyjnego, a także:

 

Na czym koncentruje się efektywność badania?

W kontekście przeprowadzanych badań należy pamiętać o:

Efektywność badania zależy od właściwej segmentacji odbiorców danego produktu czy usługi. Pozwala to na spersonalizowanie pytań zarówno pod względem wartości, jak i potrzeb. Segmentacji odbiorców dokonuje się z wykorzystaniem takich wskaźników jak:

 

Na co szczególnie należy zwrócić uwagę?

Do czynników wpływających na jakość pozyskanych informacje w procesie badania satysfakcji klientów zalicza się:

 

Jaką funkcję pełnią klienci utraceni?

W kwestii przeprowadzanych działań należy pamiętać, że utraceni klienci mogą stanowić źródło wiedzy na temat słabych stron firmy i sposobu zniwelowania tychże, a dzięki podtrzymaniu relacji mogą stać się potencjalnymi klientami. Dzięki przeprowadzonym badaniom satysfakcji klientów można wysłuchać odbiorców, a tym samym budować pozytywny wizerunek marki oraz wzmacniać jej świadomość.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Czym jest CATI?

CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing), czyli komputerowo wspomagana metoda wywiadów telefonicznych. Jest to metoda przeprowadzania badań ankietowych za pomocą telefonowania do respondentów, ankieter używa specjalnego programu komputerowego, który umożliwia zadawanie pytań zgodnie z ustalonym wcześniej kwestionariuszem.

Czym jest PAPI?

PAPI (Pen and Paper Interviewing), czyli metoda przeprowadzania ankiet za pomocą klasycznej formy papierowej ankiety. Metoda PAPI jest stosowana od wielu lat, szczególnie w przypadku badań terenowych, gdy nie ma dostępu do komputerów i internetu. Zaletą PAPI jest to, że nie wymaga wysokiego poziomu technologicznego wsparcia, natomiast wadą tego rozwiązania jest konieczność wprowadzania ręcznie danych z ankiet.

Jakie metody badawcze będą najskuteczniejsze w badaniach satysfakcji klientów?

Tak naprawdę wybór odpowiednich metod badawczych zależy od charakteru badania oraz preferencji i profilu klientów. Na podstawie informacji uzyskanych od zleceniodawcy, specjaliści z BioStat® zaproponują optymalne rozwiązanie.

Logo
Badania
satysfakcji klientów
To współcześnie konieczny
warunek uzyskania przewagi
konkurencyjnej
O nas
O nas Referencje SurvGoTM
Materiały
Artykuły Przykładowe ankiety
Dane adresowe
BioStat
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Tel: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
E-mail: biuro@biostat.com.pl
© BioStat 2018 Mapa Strony