Tajemniczy klient

Tajemniczy klient

Niezwykle ważne dla oceny poziomu zadowolenia klientów są badania tajemniczy klient. Dzięki nim zarządzający przedsiębiorstwem mogą dowiedzieć się, jakie są najlepsze praktyki, ale też i niedociągnięcia pracowników oraz menadżerów działów mających bezpośredni kontakt z konsumentami. W związku z tym, że tylko zadowolony klient, w tym oczywiście zadowolony z obsługi, poleci daną firmę kolejnym osobom, regularne korzystanie z badań tą techniką jest niezwykle istotne dla osiągnięcia i utrzymania przez przedsiębiorstwo mocnej pozycji na rynku. Nie ma przy tym znaczenia, czy jest to firma produkcyjna, handlowa, czy usługowa. Mystery Shopping sprawdza się w dziale sprzedaży, czy obsługi klienta w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego typu i branży, w której działa.

Na czym polega badanie techniką tajemniczego klienta

Mystery client to wyjątkowa technika badawcza, w której nie ma kwestionariusza ankiety i respondenta. Nie ma badanych, którzy odpowiadają na pytania. Tajemniczy klient polega na wizycie audytora w placówce handlowej, czy usługowej, w której – na podstawie karty kontroli – ocenia on jej ogólne działanie, wygląd i czystość pomieszczeń, komunikatywność pracowników obsługi itp. Audytor, w związku z tym, że pracuje dla niezależnej agencji badawczej jaką jest BioStat, prowadzi obserwacje w sposób jak najbardziej obiektywny. Pomagają mu w tym karta kontroli i formularz uwag, opracowane przez zespół analityczny posiadający wieloletnie doświadczenie w badaniach TK. Dodatkowe wsparcie zapewnia platforma badawcza CATI-System.pl, pozwalająca na pracę w trybie online, jak i offline, na dowolnym urządzeniu mobilnym posiadającym zaktualizowaną przeglądarkę internetową. Dzięki temu zarówno zalecający, jak i analitycy z zespołu badawczego, mają natychmiastowy dostęp do wprowadzonych danych. Pozwala to na dokładne śledzenie przebiegu badania, a także tworzenie zestawień z dostępnych wyników, w tym porównywanie poszczególnych placówek w danym okresie, czy generowanie wykresów pokazujących poziom jakości obsługi klienta we wszystkich badanych punktach sieci handlowej/usługowej.

Profesjonalni audytorzy firmy BioStat

Nasi audytorzy posiadają doświadczenie w różnorodnych projektach, dzięki czemu mogą wcielić się w rolę klientów dowolnej firmy (np. bank, firma produkcyjna, sklep wielobranżowy, księgarnia). Cechują ich m.in.: doskonała pamięć, umiejętność „wtopienia się w tłum”, zdolności aktorskie, komunikatywność, kreatywność w sytuacjach problematycznych. Cały czas inwestujemy w rozwój naszego zespołu, dlatego każdy audytor przechodzi nie tylko szkolenia początkowe, ale też kursy doszkalające w trakcie swojej kariery jako mystery client.

Zobacz także: