Market research w dobie kryzysu

Szacuje się, że epidemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na działanie około 39 proc. małych i średnich przedsiębiorstw. W takiej sytuacji muszą one jeszcze uważniej przyglądać się zachowaniom swoich klientów, aby lepiej dopasowywać komunikaty marketingowe i przygotowywać jeszcze lepszą ofertę. Pomóc może w tym odpowiednio zaprojektowane market research, czyli badanie rynku.

Posłuchaj, co mówią klienci

Kryzys spowodowany COVID-19 zaszokował wielu przedsiębiorców, przegrywają jednak ci, którzy się z niego nie otrząsnęli i nie spróbowali dopasować swojej oferty do nowej rzeczywistości. Oczywiście proces ten wymaga czasu i odpowiedniego przygotowania, stagnację warto jednak poświęcić właśnie na słuchanie klientów, w tym na market research. Dzięki takich badaniom można:

Gdzie są moi klienci?

Budowanie marki to nieustanny kontakt oraz rozmowa z odbiorcami, mniejsze firmy mają jednak ograniczone możliwości budowania takich interakcji. Dotrzeć do szerokiej bazy osób można dzięki market research dostarczanemu przez firmę BioStat®, która opracowała platformę Badania Opinii z bazą ponad 150 tys. panelistów. Co istotne, baza ta została opracowana w oparciu o szereg informacji takich jak:

Dzięki tak dokładnym danym, korzystający z market research mają pewność, że ankiety online dotrą do grupy docelowej, a uzyskane dane są miarodajne.

Poznawanie zwyczajów zakupowych klientów

Kryzys to także doskonały czas, aby jeszcze lepiej przyjrzeć się zwyczajom zakupowym swoich klientów. Dzięki market research można zapytać m.in. o to, co, gdzie, kiedy i jak często kupują, a także co motywuje ich do podejmowania decyzji oraz dlaczego wybierają konkretne produkty. Takie informacje pozwalają jeszcze lepiej opracować ofertę i kanały komunikacji, w tym np.:

Jak widać market research to efektywne narzędzie, z którego warto korzystać w dobie kryzysu. Wszystko po to, aby firma wyszła z niego obronną ręką i znalazła się przed najbliższymi konkurentami po okresie stagnacji.