Program do badań ankietowych satysfakcji klienta

Sprzedaż w Twojej firmie nie idzie tak, jakbyś tego oczekiwał? Coraz częściej jesteś świadkiem tego, jak dotychczasowi Klienci odchodzą do konkurencji? Zapewne zatem zaniedbałeś podstawową zasadę współczesnego marketingu. Polega ona na tym, by nawiązywać z Klientem stałą więź, a nie skupiać się jedynie na sprzedaży. Musisz dać mi odczuć, że zależy Ci na jego satysfakcji i spełnianiu potrzeb. Badania opinii klienta to doskonały krok w tym właśnie kierunku. Dowiedz się zatem na czym one polegają, w jaki sposób się je przeprowadza oraz poznaj korzyści płynące z wdrażania uzyskanych wniosków.

 

System do ankiet online

 

Pamiętaj o tym, aby w jak największym stopniu ułatwić Klientom dzielenie się własną opinią. Nie powinni oni mieć jakiegokolwiek problemu z dostępem do ankiety z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Może to zapewnić jedynie elektroniczna ankietyzacja. Wówczas badani logują się do systemu poprzez podanie danych identyfikacyjnych (login i hasło) lub jednorazowego kodu. Mają tym samym poczucie, że ich odpowiedzi są całkowicie anonimowe – w związku z czym są skłonni do udzielania szczerych odpowiedzi.

 

Program do badań powinien umożliwić Ci bieżącą edycję pytań i odpowiedzi ankietowych. Jest to istotne przede wszystkim w przypadku, jeżeli decydujesz się na badania cykliczne. Bo przecież opinia klientów może zmieniać się w czasie. Dlatego też warto na podstawie bieżących wniosków prowadzać konieczne modyfikacje, tak aby wnioski z pomiarów były w jak największym stopniu przydatne.

 

Po co prowadzić badania opinii klienta?

 

Przede wszystkim po to, aby budować jego długotrwałą lojalność względem oferowanych marek. Klient niekonieczne zwraca uwagę jedynie na samą jakość produktów czy usług. Nie mniej ważna jest dla niego życzliwa i kompetentna obsługa czy też pozytywne skojarzenia marką. Jeżeli nie zapytasz ich wprost o opinie na ten temat, nagle może okazać się, że Twoja firma zmierza do biznesowej katastrofy. Dlatego właśnie warto umożliwić Klientom zgłaszanie uwag, propozycji zmian, a także pochwał.

 

W dłuższej perspektywie kierowanie się opiniami Klientów przełoży się na poprawę wizerunku firmy, wysokie przywiązanie do marki, a w konsekwencji przychody generowane przez Ciebie będą systematycznie wzrastać. Okazuje się więc, że efekty badań satysfakcji klientów mogą przerosnąć nawet wysokobudżetowe kampanie reklamowe.

 

Podsumowanie

 

Nie przegap więc szansy na to, aby uzyskać tak ważną przewagę konkurencyjną. Nawiąż z Klientami dialog i buduj wieź zaufania. Pytaj ich o opinie i na ich podstawie wprowadzaj konieczne zmiany. Zyskają na tym wszyscy – zarówno Twoja firma, jak i sami Klienci.