Jak radzić sobie z niezadowolonym klientem aby wygenerować zyski

Badania satysfakcji klientów

Często niezadowolony klient zostaje potraktowany jako ten, którego nie można już odzyskać. Jednak jest to błędne podejście. Niezadowolenie jest formą sprawdzianu dla firmy i może być początkiem wartościowej relacji. Przede wszystkim podstawą jest pozytywne podejście do zaistniałej sytuacji. Samo niezadowolenie może brać się z różnych źródeł, które można określić w procesie badania satysfakcji klientów.

 

Jak zacząć rozmowę z niezadowolonym klientem?

Fundamentem rozwiązywanie występujących trudności, jest przyjęcie postawy, która umożliwi przejście od frustracji klienta, do budowania jego lojalności. Najważniejsze jest okazanie klientowi:

Pozwoli to na wzbudzeniu w kliencie poczucia pewności, iż jego sprawa zostanie załatwiona zgodnie z jego oczekiwaniami, co wiąże się ze świadomością, że problem pojedynczego klienta nie jest danej firmie obojętny. Jeśli chcemy zatrzymać niezadowolonego klienta, należy zadbać o to, aby transakcja nie zakończyła się jego niezadowoleniem.

 

Podstawą lojalności są dobre relacje

Do kolejnych kroków nakierowanych na przejście od niezadowolenia, do satysfakcji:

Przeprowadzając badania satysfakcji klienta, warto odnieść się do rozpoznania źródeł niezadowolenia i sposobu rozwiązywania pojawiających się problemów. Pozwoli to na stworzenie w skutecznych sposób modelu radzenia sobie z pojawiającymi się wyzwaniami.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Czym są badania satysfakcji klienta?

Badania satysfakcji klienta to proces, w którym przedsiębiorstwa zbierają informacje od swoich klientów na temat ich doświadczeń i opinii na temat produktów, usług i całego doświadczenia związanego z przedsiębiorstwem. Celem badań satysfakcji klientów jest uzyskanie informacji zwrotnych od klientów, które pozwalają ulepszać swoje produkty i usługi, a także zrozumieć, co klienci myślą o przedsiebiorstwie oraz zidentyfikować ich potrzeby.

Jakich metod można użyć przy przeprowadzaniu badań satysfakcji klienta?

Badania satysfakcji klienta są często przeprowadzane za pomocą ankiet papierowych, ankiet online, wywiadów, grup fokusowych. Największą popularnością cieszą się ankiety online ze względu na niski koszt takiego badania oraz prostotę analizy danych w programie SurvGo.

Jakie są długoterminowe korzyści radzenia sobie z niezadowolonym klientem?

Długoterminowe korzyści radzenia sobie z niezadowolonym klientem obejmują budowę lojalności klienta, pozytywny wizerunek marki, zwiększenie zaufania klientów, zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku, a także generowanie pozytywnych rekomendacji.

Logo
Badania
satysfakcji klientów
To współcześnie konieczny
warunek uzyskania przewagi
konkurencyjnej
O nas
O nas Referencje SurvGoTM
Materiały
Artykuły Przykładowe ankiety
Dane adresowe
BioStat
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Tel: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
E-mail: biuro@biostat.com.pl
© BioStat 2018 Mapa Strony