Czego możemy się dowiedzieć dzięki przeprowadzaniu ankiet?

Badania satysfakcji klientów

Ankiety mogą dotyczyć różnorodnej tematyki, lecz cel badania zawsze musi być ściśle określony. Bez względu na informacje, które chcemy zdobyć warto decydować się na przeprowadzanie ankiety. Dzięki nim możemy zyskać cenne informacje, które przyczynią się do posiadania ogólnej wiedzy, jak i podjęcia słusznych decyzji.

Ankieta dotycząca satysfakcji klienta

Za pomocą ankiety możemy zmierzyć zadowolenie klientów z oferowanych przez daną firmę produktów oraz usług. Dzięki badaniu satysfakcji klienta właściciele przedsiębiorstwa mogą dowiedzieć się, jak bardzo ich klienci są zadowoleni, czy też nie są zadowoleni z dostępnego asortymentu. W takiej ankiecie możemy zapytać konsumentów o jakość oferowanych produktów oraz usług, zadowolenie z poziomu obsługi klienta, czasu realizacji transakcji, ogólnej wiedzy pracowników, czy o opinię na temat stosunku jakości produktów do ich ceny. Właściciele przedsiębiorstw mogą zapytać także o inne aspekty związane z satysfakcją klientów, jeśli mają taką potrzebę. Z pewnością przeprowadzenie takiej ankiety da osobom zarządzającym firmą wiele nowych możliwości. Posiadanie takich informacji umożliwi właścicielom przedsiębiorstwa utrzymanie stałych klientów, a nawet pozyskanie nowych. Dzięki temu zawsze będą mogli być o krok przed konkurującymi jednostkami. Ankiety dotyczące satysfakcji klienta przyczynią się do zmniejszenia liczby negatywnych opinii w sieci, gdyż pracownicy przedsiębiorstwa od razu będą wiedzieli kogo przeprosić, czy też nie. Przeprowadzenie tego rodzaju ankiety przyczyni się do budowania trwałych więzi z klientami.

Ankieta dotycząca potrzeb konsumentów

Na podstawie przeprowadzonych ankiet dotyczących ogólnych potrzeb konsumentów możemy dowiedzieć się, jakich towarów szukają. Czy na obecnym rynku potrafią znaleźć towary przez nich poszukiwane, czy jednak nie? Przeprowadzenie takiej ankiety sprawi, że właściciele przedsiębiorstw będą mogli podejmować na bieżąco działania związane ze zmianą oferowanego asortymentu. Jeśli zauważą, że konsumenci są zainteresowani takim dobrem, które nie jest, bądź jest trudnodostępne będą mogli wprowadzić je do swojego asortymentu. Natomiast oferowane produkty i usługi, które nie są pożądane przez grupę docelową będą mogli wyrzucić z listy oferowanych dóbr. Takie działania z pewnością przyczynią się do wzrostu zysków danej firmy, gdyż będą wychodzić ze swoją ofertą naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Ankieta dotycząca konkurujących firm

Ankieta, której tematem są konkurujące przedsiębiorstwa jest niezwykle istotna dla właścicieli przedsiębiorstw. W takim badaniu ankieterzy mogą zapytać o doświadczenia konsumenckie w różnych sklepach. Poprzez przeprowadzenie ankiety właściciele przedsiębiorstw mogą dowiedzieć się, jakie firmy są najbardziej cenione wśród osób kupujących. Na podstawie analizy zebranych danych przedsiębiorcy mogą wprowadzić nowe funkcje w firmie, aby zachęcić konsumentów do korzystania z ich usług i produktów. Dzięki takim danym będą wiedzieli na czym się głównie skupić, co jest najważniejszym czynnikiem dla kupujących, jak na przykład jakość, cena, lokalizacja sklepu, czy wykwalifikowana obsługa.

Jak widać ankiety mogą badać różne segmenty rynku. Dzięki przeprowadzonym badaniom możemy uzyskać wszystkie potrzebne informacje do dalszych działań. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć poprawną ankietę to pamiętaj o istnieniu takich jednostek badawczych, jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Wykwalifikowana kadra przeprowadza ankiety o dowolnej tematyce w profesjonalny sposób.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jakie badania mogę zlecić Centrum Badawczo-Rozwojowemu Biostat?

Zajmujemy się przeprowadzaniem badań rynku, badań marketingowych, badań pracowników, badań marki, badań klientów, badań opinii i wiele więcej. Na potrzeby klientów korzystamy też z różnych technik pozyskiwania danych. Napisz do nas na biuro@biostat.com.pl jakie badanie chcesz przeprowadzić.

Badanie satysfakcji klientów - dlaczego warto zapytać o zdanie po zakupie?

Badanie satysfakcji klienta dostarcza ważnych informacji o zadowoleniu klientów co bezpośrednio przekłada się na lojalność. Wszystkie opinię na temat procesu zakupowego, obsługi klienta czy asortymentu skelpu można zaimplementować w przyszłości aby dopasować się do potrzeb konsumentów.

Dlaczego przeprowadzanie ankiet jest ważne dla badania satysfakcji klientów?

Przeprowadzanie ankiet jest ważne, ponieważ umożliwia zebranie bezpośrednich opinii i informacji od klientów. Dzięki ankietom możemy dowiedzieć się, jak nasi klienci oceniają nasze produkty lub usługi, jakie mają potrzeby i oczekiwania, oraz co można poprawić, aby zwiększyć ich satysfakcję. Ankietowanie jest skutecznym narzędziem badawczym, które pozwala na zbieranie danych w sposób systematyczny i odkrywanie istotnych informacji.

Logo
Badania
satysfakcji klientów
To współcześnie konieczny
warunek uzyskania przewagi
konkurencyjnej
O nas
O nas Referencje SurvGoTM
Materiały
Artykuły Przykładowe ankiety
Dane adresowe
BioStat
ul. Kowalczyka 17
Rybnik 44-206

Tel: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664
E-mail: biuro@biostat.com.pl
© BioStat 2018 Mapa Strony