Metoda, która daje nowe możliwości

Zwracając uwagę na pojawiające się innowacyjne narzędzie, które można wykorzystać w procesach badawczych warto odnieść się do metody, jaką są badania online. Pozwalają one na dotarcie do szerokiego grona odbiorców przy wykorzystaniu minimalnych nakładów finansowych. Tym samym podejmowany projekt badawczy może odnosić się do rozmaitych kwestii, a sama realizacja badania pozbawiona jest obciążenia, którym może być efekt ankietera.

 

Badanie nie dla wszystkich

Uwzględniając pojawiające się wyzwania należy zaznaczyć, że metody zorientowane na internetowym kontakcie z ankietowanym:

Jednak należy zauważyć, iż badanie online nie nada się do badania wszystkich grup. Przede wszystkim metoda ta nie okaże się trafna, jeśli badaniu będzie podlegała grupa osób starszych, którzy to często nie posiadają dostępu do Internetu lub nie potrafią go swobodnie obsługiwać.

 

Ankietowany na właściwej pozycji

Za jedną z największych zalet badań przeprowadzanych za pośrednictwem Internetu można uznać swobodę wypowiedzi:

Stąd też pozyskane dane można uznać za pełnowartościowe oraz wnoszące konkretny głos w rozwój badanego zagadnienia. Przywołane badania w szczególności ceni się za komfortową pozycję ankietowanego, co pozwala mu na zachowanie prawdomówności.

 

 

Proces, który daje szanse

Same procesy badawcze przeprowadza się, aby zrozumieć zachodzące zdarzenia oraz zyskać szansę na polepszenie swojej pozycji bądź jej umocnienie. Jeśli proces badawczy będzie opierał się na badaniu online zyska się szansę na:

 

 

Klient pozwala zrozumieć…

Warto zapamiętać, że podejmowane działania nakierowane są na wydobywanie, gromadzenie i interpretowanie danych. Informacje, które zostaną pozyskane w procesach badawczych powinny zostać wykorzystane w założonym celu. Badania online korzystając z nowoczesnej formy kontaktu umożliwiają wprowadzanie nowych wartości w kontakcie z klientami, a tym samym otwierają drogę do lepszego zrozumienia faktycznej sytuacji. Dzięki wsłuchaniu się w głos odbiorcy możliwym jest udoskonalenie swojej oferty oraz podjęcie nowych wyzwań

Powiązane strony

Badania Opinii Klientów
Zobacz
Badania Lojalności Klientów
Zobacz
Tajemniczy klient
Zobacz
Badania opinii pacjentów
Zobacz
Badania UX – kilka słów dla początkujących
Zobacz
Badania kompetencji pracowników
Zobacz
Raporty rynkowe
Zobacz
Program do badań ankietowych satysfakcji klienta
Zobacz
Cele w badaniach satysfakcji klienta
Zobacz
Ankiety online – narzędzie do badania satysfakcji klienta
Zobacz
Badanie satysfakcji pacjentów
Zobacz
Metoda, która daje nowe możliwości
Zobacz
Produkt w oczach zadowolonego klienta
Zobacz
Znaczenie satysfakcji klienta w prowadzeniu biznesu
Zobacz
Po pierwsze: klient!
Zobacz
Na co zwrócić uwagę w badaniach satysfakcji klientów?
Zobacz
Satysfakcja klientów – jak ją osiągnąć?
Zobacz
Badania satysfakcji klientów - badanie, które dba o klientów
Zobacz
Zadowolenie, które buduje przyszłość
Zobacz
Jak radzić sobie z niezadowolonym klientem aby wygenerować zyski
Zobacz
Zastosowanie SurvGo w procesie badania satysfakcji klientów
Zobacz
Badanie satysfakcji pacjentów jako przykład podnoszenia jakości usług placówki medycznej
Zobacz
Badanie reputacji marki - jak badać
Zobacz